sâmbătă, 19 martie 2011

Invartita moldoveneasca cu nuca


Am pus azi de o invartita, ca tare dor mi-era de acest dulce stramosesc. 
Bunica folosea jumari din borcan de la taiatul porcului in locul margarinei sau uleiului folosit azi. 
Era o combinatie interesanta impreuna cu nucile si zaharul. 
Un dulce natural intru totul, care se consuma in special iarna datorita ingrendientelor. 
Imagineaza-ti cand vii de afara, inghetat de frig si in casa e cald si miroase a invartita proaspat scoasa din cuptor !  
Acum o facem indiferent de anotimp, pofta sa fie.  

Ingrendientele 
15 gr drojdie proaspata, 150 ml apa calda, un praf sare, un praf zahar, 20 ml ulei, cca 500 gr faina, nuci maruntite, margarina topita pentru uns foile si zahar dupa dorinta. 
Eu am folosit indulcitor praf. 
Dar daca folositi zahar tos rezultatul este si mai bun, deoarece zaharul se caramelizeaza.

Mod de preparare
Am amestecat drojdia cu putina apa, sare, zahar si 2-3 linguri faina si am lasat la crescut 20 min. 
Am adaugat apoi faina si apa, uleiul si am framantat un aluat pe care l-am lasat la crescut cca. 1 ora. 


Am impartit aluatul in 4 bucati si am intins foi subtiri, aproape transparente. 
Daca aluatul e bun si elastic foile se intind cu usurinta fara a se rupe. 


Se unge fiecare foaie cu ulei, se presara cu zahar si nuca, se aseaza alta foaie deasupra si se procedeaza la fel inclusiv cu ultima. 


Se ruleaza toate foile, apoi se rasuceste usor rulada si se aseaza in forma de melc in tava unsa cu putin ulei.


Se presara deasupra cu zahar si se da la cuptor la foc mediu pentru cca. 1 ora. 
Se serveste calda sau rece dupa dorinta. 

S-aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu