vineri, 27 decembrie 2013

Focaccia




Bine v-am gasit!

Am comis din nou aceasta paine de origine italiana!? pe care eu o ador. 
(Treaba cu originile, pentru mine ramane o chestiune incerta), dar asta e un alt subiect:))
Nu cred ca am mai postat aceasta paine, dar acum o fac sigur.
E pe lista preferatelor mele.

Ingrendiente:

1 kg faina, 700 ml apa calda, 1 cub drojdie (25 gr), 1 lingura sare, 2 linguri zahar, 10 linguri ulei de masline extravirgin.

1 lingura ulei de masline pentru uns deasupra, oregano.



Mod de preparare:

Se desface drojdia cu putina apa calda, zahar, sare si putina faina. Se adauga apoi restul de apa, uleiul si cate putina faina. 
Se framanta pana obtinem un aluat elastic si compact dar nu prea tare.


Se lasa la crescut peste noapte in cuptorul inchis.



A doua zi se aseaza jumatate din aluat in tava unsa cu ulei si se intinde pe toata suprafata cu ajutorul degetelor. 
Se mai lasa putin sa creasca, se unge cu putin ulei si se presara oregano/cimbru/alte arome deasupra.



Se coace la 180 grade C, pana se rumeneste un pic.
Se scoate si se lasa la racit, apoi se serveste.


S-aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu