luni, 17 februarie 2014

Tort " Stalactita"




Bine v-am gasit!

Acesta a fost tortul pentru "Ziua Indragostitilor" 2014
Cred ca deja v-am starnit curiozitatea cu aceasta denumire de tort.
Ideea mi-a venit dupa ce l-am ornat, pentru ca la final chiar parea o uniune  de stalactite (si cateva stalagmite).
Am imaginatie bogataJ)))))

Sa va povestesc acum si operatiunea “stalactita”.

Ingrendiente:

Ca si blat am folosit un cozonac panettone, din care am taiat 3 felii.
Un compot din fructe de padure pentru insiropat si ornat.

Crema de lamaie:

Am preparat crema de lamaie de la acest tort, care-mi place tare mult, doar ca in loc de o lamaie, am folosit doua.
 


 Dupa preparare, crema se da la rece


Merengue italian:

4 albusuri, 200 gr zahar, 65 ml apa, 1 lingura zeama de lamaie si 1 plic zahar vanilat.

Zaharul cu apa si zaharul vanilat, se fierb la foc mic, 120 grade C, pana obtinem un sirop.
Se probeaza introducand o furculita in sirop, care se scoate cu o miscare rápida. 
Suflam un pic, iar daca formeaza un fir, inseamna ca e gata.
Se da deoparte.
Peste albusurile batute spuma, se adauga in fir, siropul, mixand continuu.
Vom obtine un merengue sidefat si dens.

 
Montare tort:

Primul blat se insiropeaza cu compot din conserva
 


si se acopera cu jumatate din crema. 
 
 
Se aseaza deasupra cel de-al doilea blat si se insiropeaza, apoi se acopera cu restul de crema.

 
Al treilea blat se aseaza deasupra, se preseaza un pic, se insiropeaza  si se da la frigider pentru o jumatate de ora.

Se orneaza cu merengue si fructele de padure, apoi se introduce la frigider pana in momentul servirii.

Si o portie pentru voi!

 
S-aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu