marți, 28 decembrie 2010

Racituri / piftie de porc

Un preparat traditional,  gustos si aromat, ce cred ca exista pe masa tuturor romanilor in zilele Sarbatorilor de iarna. 
Se poate prepara si din cocos, curcan sau vita dar important este sa adaugam la fiert oase cu cartilagii ce produc gelatina. 

Ingrendiente:
Eu am pus la fiert 5 piciorele de porc (adidasi), 1 rasol, 2 urechi, 1/2 kg pulpa de porc, 1 telina mica si tulpini de telina, 3 morcovi, 1 ceapa. 

Mod de preparare:
Toate curatate, bine spalate si taiate bucati. 
Se acopera si se lasa la fiert la foc mediu cateva ore pana carnea se desprinde bine de pe oase.


Se scoate carnea pe un platou si se lasa la racorit. Intre timp se curata o capatana de usturoi, se piseaza sau se da prin aparatul special si se adauga in zeama unde a fiert carnea. 
Se lasa acoperit. 
Se scoate carnea de pe oase, se taie bucatele si se distribuie in farfurii, castronele, etc. 
Zeama in care am pus usturoiul, se sareaza si pipereaza dupa gust si se strecoara intr-un alt vas printr-o strecuratoare fina, apoi se toarna in recipientele in care am pus carnea. 
Eu am pus pe fundul fiecarui castronel cate jumatate de ou fiert si cate o frunzulita de telina pentru ornament. Se dau la rece si la servire se rastoarna pe alta farfurie.


S-aveti pofta! Noi am avut

2 comentarii:

  1. mamaaa...deci..sincer asta a fost cea mai gustoasa piftie pe care am mancat-o in viata mea...

    de aspect nu mai spun nimic...vedeti si voi singuri...nici la restaurant nu va aduce asa ceva...

    bine..asta doar daca nu e mama mea bucatareasa acolo :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Ultima din 2010!
    Sa ne fie de bine!

    RăspundețiȘtergere