joi, 31 mai 2012

Tort de ciocolata cu crema de lamaie




 Acesta a fost tortul meu de aniversare pentru
acest an.


Daca anul trecut am facut tortul Diplomat, dupa reteta Lissei anul acesta am preparat un tort cu blat de cacao si crema de lamaie, acoperit cu fondant de zahar.
Combinatia dintre cele doua retete a fost pe placul meu, doar ca am adus unele modificari.
Am combinat gustul ciocolatei cu cel de lamaie pentru a atenua procentul ridicat de dulce, de la fondant.


Ingrendiente blat:

5 oua, 5 linguri apa. 8 linguri cu varf faina, 2 linguri cacao, 10 linguri cu varf apa.




Mod de preparare blat:

Albusurile se bat spuma, impreuna cu apa.
Se adauga zaharul cate putin si se mixeaza in continuare.
Se adauga galbenusurile, se mixeaza,





apoi cu o lingura se incorporeaza faina impreuna cu cacao, cernute in prealabil.





Se rastoarna compozitia in tava detasabila cu inel, tapetata cu grasime si faina si se coace la 170 grade C, pentru 25 minute.

Se incearca cu scoabitoarea si daca e copt, se scoate si se lasa la racit, indepartand inelul.




Siropul pentru blaturi:

Se pun la fiert: 200 ml apa, impreuna cu 3 linguri zahar si 1 lingura coaja rasa de portocala sau lamaie.
Se lasa la foc mic pana scade la jumatate, apoi se strecoara si se lasa la racit.





Crema de lamaie

Ingrendiente:

4 oua, 4 linguri zahar, sucul de la o lamaie si 2 portocale, 350 ml frisca lichida, 1 lingura cu coaja rasa de lamaie si portocala, 1 lingura esenta de vanilie.






Mod de preparare:

Ouale, zaharul, sucul de citrice si coaja si se fierb pe abur (eu am fiert direct pe foc mic, amestecand cu telul),  pana se ingroasa.




Se da deoparte, se amesteca esenta si se lasa la racit, apoi se amesteca in frisca batuta




 se omogenizeaza




Montare tort:

Blatul se taie in doua, se insiropeaza puti primul blat,




se intinde toata crema deasupra,





se aseaza deasupra cel de-al doilea blat, care se insiropeaza si el.






Se da la frigider pentru cateva ore.
Se scoate si se acopera cu pasta de fondant intinsa, apoi se orneaza.
Ce-a mai ramas din care






o felie pentru voi






S-aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu