duminică, 20 mai 2012

"Tort diplomat 50 " , reteta



Am promis ca postez reteta tortului " Diplomat 50"

Cred ca e cea mai usoara reteta.
Dintotdeauna mi-a placut prajitura " Diplomat " dar reteta nu am incercat-o niciodata.

Acum datorita Lissei, pe site-ul careia am gasit aceasta reteta, am comis-o si eu.
Multumesc Lissa pentru retetele ce le impartasesti cu toti.

Ingrendiente: 

 500 ml frisca, 4 oua, 8 ling zahar, 20 gr gelatina granule, 1 kiwi, 1 piersica, 1 banana, stafide, arome, piscoturi.

Pentru ornat: 

200 gr ciocolata, 100 ml lapte, 50 gr ciocolata alba, fructe in sirop, fulgi de ciocolata...

Mod de preparare:

Se bate frisca bine si se da la rece.
Gelatina se pune la inmuiat in  6 ling de lapte sau suc de la compot, daca folosim fructe din compot. 
Se amesteca pana la omogenizare si se aseaza pe un vas cu apa fierbinte sa se topeasca.




Ouale amestecate cu zaharul se mixeaza pe bain marie pana se ingroasa ca o smantana buna. 
Eu le-am mixat intr-o cratita direct pe foc mic pentru ca nu-mi plac ouale crude. 




Se da deoparte si se adauga gelatina mixand sa se omogenizeze bine
Se lasa un pic la racorit, apoi se adauga la frisca si se amesteca usor cu o lingura de lemn.
Se adauga aromele, fructele taiate cubulete mici, coaja  de portocala sau lamaie.




Se tapeteaza vasul cu folie transparenta, se aseaza piscoturi trecute prin lapte, la baza si pe peretii vasului. 
Se rastoarna compozitia de diplomat si deasupra se acopera cu piscoturi trecute prin lapte. 
Se da la frigider 4 ore.

Crema ganache 

Se topeste ciocolata pe bain marie, se adauga laptele si se amesteca pana crema devine fluida.

Montare tort: 
Se rastoarna diplomatul pe un platou, se inlatura folia usor

si se acopera cu crema ganache.


Apoi am ornat dupa cum se vede



S-aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu