miercuri, 20 aprilie 2011

Pasca cu branza





Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!


Cum se apropie Sarbatorile Pascale si cum anul acesta ma excursionez, am sa postez o reteta de pasca si o poza din anii trecuti.

Am folosit acelasi aluat ca la  
mucenicii moldovenesti



Ingrendiente:

1 kg faina, 1 cub drojdie, 2 oua, 140 ml lapte, 200 ml smantana, 3 linguri zahar, 2 linguri indulcitor lichid, 1 praf sare, 100 gr margarina, vanilie, rom, razatura de portocala.

Laptele se poate inlocui cu iaurt sau lapte prins.


Mod de preparare:

Intr-un bol am pus cam 600 gr faina, in mijloc am desfacut drojdia impreuna cu zaharul si laptele cald amestecat cu razatura de portocala si am framantat adaugand pe rand ouale, smantana, indulcitorul, sarea, aromele si margarina.

Am framantat, adaugand restul de faina pana am obtinut un aluat elastic si nelipicios.
Am acoperit vasul si am lasat la crescut cca. 1 ora.


Umplutura pentru pasca:

500 gr branza de vaci foarte bine scursa, 50 gr zahar sau indulcitor, 100 gr stafide, 3 oua, razatura de portocale si lamaie, vanilie, rom. 1 galbenus pentru uns pasca.
Se bat bine ouale cu zahar si se amesteca cu celelalte ingrendiente.

Mod de montare:

Se intinde din aluat, o foaie rotunda groasa de un deget, care se aseaza in tava unsa cu margarina.

Din alta bucata de aluat se face un cordon lung care se rasuceste si se aseaza inauntru tavii, pe marginea blatului.

Se inchide cercul si se formeaza crucea din alte 2 suluri de aluat rasucite.

Se aseaza in mijlocul cercului in forma de cruce.

Se lasa la crescut acoperita cca 30 min.

Cand si-a dublat volumul se pune umplutura in cele 4 casute.

Se mai lasa putin acoperita sa se aseze bine umplutura, se unge cu 1 galbenus amestecat cu 1 lingura de lapte si se da la cuptor la foc mediu pentru cca. 1 ora.

Se incearca cu scobitoarea si cand este frumos rumenita se scoate.

Se lasa la racit complet apoi se scoate din forma.



S-aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu