miercuri, 22 ianuarie 2014

Sirop de ghimbir/Ginger syrup





Bine v-am gasit!

Astazi va aduc in atentie Ghimbirul.

Ghimbirul (ginger in engl.), este o planta foarte populara in tarile asiatice, dar foarte putin consumata la noi, din pacate.
In mod constant l-am omis si eu pana cand am citit mai multe informatii care m-au convins.
Am ramas impresionata de gustul si aroma mai mult decat placuta, la care nu mai poti renunta, odata incercata.
Datorita aromei puternic parfumate si gustului putin intepator si asemanator piperului, este folosit in special ca si condiment.
Putini insa stiu ca ghimbirul este una din plantele cu cele mai mari efecte terapeutice impotriva multor afectiuni cum ar fi: cancerul, faringita, tromboza, balonare, stari de voma, artrita, dispepsie, tuse, etc.
Mai multa informatie pentru cei interesati puteti gasi aici

 Se adauga in mancaruri, dulciuri, ceaiuri si bauturi in stare proaspata.

Mai jos va prezint o reteta de sirop, care se poate adauga in ceaiuri, creme.
Deasemenea se serveste ca bautura racoritoare, diluat in apa sau ceai.

Ingrendiente:

500 gr radacina de ghimbir, 500 gr zahar, 500 ml apa, o lima, o lingurita esenta de vanilie.





Mod de preparare:

Intr-un vas se pune la fiert, apa cu zaharul si se lasa sa dea cateva clocote, la foc mic.




Intre timp ghimbirul se spala, se indeparteaza coaja si se rade prin razatoarea mica.




Se rastoarna tot ghimbirul peste siropul de zahar si se fierbe 15 minute.
Se adauga zeama de lima si vanilia si se da deoparte.




Se strecoara intr-o sita, 




apoi se toarna siropul in sticla sau borcan si se inchide bine.




Din pulpa ramasa dupa strecurare, se prepara dulceata sau se adauga la prajituri.

S-aveti pofta!

2 comentarii:

  1. O bunatate de sirop!
    Multumesc pentru vizita pe blogul meu!
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine ai venit DiaMar! Multumesc si te astept din nou cu drag. Numai bine!

    RăspundețiȘtergere