miercuri, 23 februarie 2011

Tarta de manzana / Tarta cu mere


Istoria acestei tarte este foarte ampla si veche dar inca nu se stie provenienta ei. 
Se prepara in nenumarate feluri si forme, iar rezultatul final este incantator.

Am folosit acelasi aluat de la Prajitura grilaj.
Ingrendiente: 
1 ceasca margarina/unt,
1 cesca zahar,
2 oua,
1 paharel coniac,
3 cesti faina,
1 praf copt,
coaja de portocala sau lamaie.
1-2 mere curatate de coaja si de cotor, taiate felii si  100 gr gem de caise.

Preparare aluat:  
se amesteca  untul cu zahar, se adauga ouale, coaja de portocale, coniacul si se amesteca continuu cu o lingura de lemn.


Se adauga faina si praful de copt si se framanta putin pana obtinem un aluat consistent. 


Aluatul este destul de nisipos si nu se poate intinde foaia usor, se poate rupe. 
Este indicat sa aplatizam un pic aluatul, sa-l asezam in tava, apoi cu ajutorul palmelor intindem pe toata suprafata tavii ridicand si marginile.
L-am asezat in tava si am dat un 5 minute la cuptor sa se intareasca putin. 


Intre timp am preparat crema de vanilie dintr-un plic de budinca , dupa indicatiile mentionate. 
Am intins crema peste aluatul copt si am acoperit cu feliile de mere taiate fin.


Am dat la cuptor pentru cca. 40 minute la 180 grade. 
Cand e gata se unge deasupra cu gemul incalzit. 
Se serveste rece.

S-aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu