duminică, 20 aprilie 2014

Tort Tiramisú italian



Paste Fericit 2014!

Tiramisu este un desert foarte cunoscut si indragit, cu origini italiene. 
Retetele de tiramisu sunt controversate in mare masura.
Unii sustin ca se prepara doar cu crema mascarpone si albusuri, altii sustin ca se adauga frisca sau spuma de bezea din albusuri.

Eu prefer galbenusurile facute pe bain marie si frisca naturala.
Amaretti l-am inlocuit cu Alexandrion, care i-a dat o aroma foarte placuta.

Aici va las reteta pe care eu o folosesc si va asigur ca tiramisu meu e deliciooooos:)))

Ingrendiente:

5 oua, 250 gr zahar, cca 600 gr piscoturi, 1 plic zahar vanilat, 50 ml brandy Alexandrion, 500 gr crema Mascarpone, 500 ml frisca lichida, 300 ml cafea tare, cacao neagra, pentru ornat.




dupa ce am facut poza am mai adaugat un ou:)))
Mod de preparare:

Galbenusurile se mixeaza cu jumatate din cantitatea de zahar, pana se dubleaza volumul si sunt albe la culoare.
Se aseaza castronul pe bain Marie si se continua mixarea inca 15 minute.
Se lasa la racit, apoi se adauga crema de mascarpone,amestecand usor cu o spatula.
Frisca lichida, se mixeaza, adaugam zaharul, pana obtinem spuma de frisca, apoi se amesteca cu crema de mai sus, cu ajutorul unei spatule.



Se da la rece 30 de minute.
Cat sta crema la frigider, se prepara o cafea tare, se strecoara, se adauga cantitatea de brandy si se lasa la racit.

Montare tiramisú:

Intr-o tava cu peretii detasabili, se aseaza un rand de piscoturi trecuti usor prin cafea, se acopera cu un rand de crema, se aseaza alt rand de piscoturi, 




apoi crema, pana terminam crema, care va fi ultimul rand.



Se da la rece cateva ore, apoi se cerne cacao deasupra, se scoate usor inelul detasabil al tavii si se serveste.



S-aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu