joi, 20 ianuarie 2011

Tort cu blat de morcov si crema pastelera




Un tortulet preparat rapid si cu un rezultat neasteptat de bun. 



La blaturi am folosit acest acest aluat. 



Am copt 3 foi pe baza tavii detasabile.
Prima foaie s-a copt in 15 minute, iar urmatoarele in cca. 10 min.
Trebuie atentie pentru ca se incalzeste cuptorul si timpul de coacere scade.
Le-am scos usor sa nu se rupa si le-am lasat la racit.





Crema pastelera am preparat-o din:

1 l lapte, 2 oua, 4 galb., 150 gr zahar, 125 gr faina, 50 gr unt, vanilie.

Se incalzeste laptele cu vanilia, se adauga ouale si galb, batand bine, zaharul, faina, laptele fierbinte.

Se bate continuu.

Se da la foc mic amestecand continuu pana incepe sa fiarba.

Se da deoparte, se lasa la racorit si se adauga untul, amestacand bine sa se omogenizeze.

Merele caramelizate pentru ornat:

2 mere verzi, curatate de coaja si de samburi si taiate feliute.



Intr-o tigaie am pus 3 linguri zahar brun la caramelizat,




 apoi feliile de mar.
Cand s-au caramelizat am adaugat 100 ml lichior crema.
Le-am lasat sa fiarba in acest sos pana a scazut.




 Am dat deoparte si am lasat la racit.

Montarea tortului:

Am intins crema pe fiecare foaie inclusiv ultima.



Deasupra am asezat feliile de mere in forma care se vede si am dat la frigider pentru cateva ore.

In acest timp, de cate ori se deschidea frigiderul, veneau si intrebarile:
Nu e gata ?, cand e gata ?, ce-i mai trebuie ?

Numai bine ca s-au anuntat si musafiri asa ca n-am avut timp sa fac poze la sectiune.

A disparut ca prin minune.




S-aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu