duminică, 15 decembrie 2013

Prajitura "Napoleon" cu foietaj de casa si nuca



Bine v-am gasit! 

Astazi va propun o prajitura crocanta si cremoasa, care sper sa va placa.
Din intamplare am dat peste aceasta reteta  aici

Mi-a placut cum arata si bineinteles am adaptat-o dupa gustul meu.

Foile le-am facut din foietajul meu si la crema, am scos untul si am adaugat frisca.
Am imbunatatit cu nuci si la papacit:))

Reteta  de aluat foietaj rapid o gasiti aici, dar se poate folosi la fel de bine si foietaj cumparat.

Aluat de foietaj preparat in casa, se imparte in 4 parti egale sau mai multe, depinde de marimea tavii.
Eu am folosit tava de aragaz.




Se intind 4 foi subtiri care se coc pe dosul tavii de aragaz.
Marginile nu se taie, pentru ca se vor taia dupa coacere.




Se lasa doar putin sa se rumeneasca, apoi se scot si se lasa la racit.


 
Cu un foarfece de bucatarie se decupeaza cu atentie marginile, care apoi se maruntesc.



Crema de vanilie cu frisca:

1 litru lapte, 3 galbenusuri, 150 gr zahar, esenta de vanilie, 5 linguri rase cu faina, 2 linguri amidon alimentar, 400 ml frisca lichida.
Nuca macinata amestecata cu un pic de zahar.

Mod de preparare:

800 ml lapte se incalzesc intr.-un vas.
Galbenusurile se amesteca cu zahar, vanilie, faina si amidon. 

 
Se adauga restul de lapte si se omogenizeaza.
Compozitia se toarna peste laptele de pe foc si se amesteca pana se coaguleaza.
Se dau cateva clocote si se da deoparet sa se racoreasca.
Frisca se bate spuma, apoi se adauga in crema racorita si se mixeaza.




Se acopera fiecare foaie cu crema, inclusiv ultima si deasupra fiecareia se presara nuca macinata.




Cand asezam ultima foaie, se preseaza cu grija pe toata suprafata prajiturii apoi se intinde restul de crema, se presara cu nuca, apoi se acopera cu resturile maruntite.




Se da la frigider pentru cateva ore, apoi se taie si se serveste.

S-aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu