sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Paine de casa in bulcute


Am o placere deosebita sa fac paine de casa. 
In primul rand e sanatoasa, apoi mirosul imbietor ce umple casa si aminteste de copilarie si nu in ultimul rand faptul ca poti modela dupa bunul plac aluatul. 
Rezultatul unei paini bune si gustoase iti umple inima de bucurie vazand placerea in ochii celor ce o mananca.

Aceasta reteta de paine este cat se poate de simpla si nu implica multa munca. 
Eu o folosesc dintotdeauna cu succes. 
Azi am facut-o in forma de bulcute, dar cand se raceste se poate taia foarte bine si felii.

Ingrendiente:
25 gr drojdie proaspata, 200 ml apa calda, 1 lingurita sare, 1 lingurita zahar brun, 20 ml ulei, cca. 700 gr faina. 

Mod de preparare:  
Drojdia, sarea si zaharul se dizolva in 50 ml apa calda, se adauga 50 gr faina, se omogenizeaza si se lasa la loc cald sa creasca cca. 15 minute. 
Se adauga restul de apa, se amesteca pana obtinem o pasta omogena, apoi se adauga faina cate putin framantand pana obtinem un aluat consistent. 
Se acopera si se lasa la crescut pana isi dubleaza volumul. 

 
Se imparte aluatul in 12 bucati din care se formeaza intre palme, bile de marimea mingii de ping pong. 


Se unge o tava rotunda ( detasabila ), apoi se aseaza bilele in cerc pe marginea tavii si ultimele 3 se aseaza in mijloc. 


Se lasa la crescut acoperite o jumatate de ora. 
Nu am uns cu ou, doar am presarat un pic de faina deasupra si am dat la cuptor la foc mediu pentru cca. 45 minute. 


 Iese o paine pufoasa si gustoasa. 

 S-aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu